fredag 29 juli 2011

Viskleken


Ännu en god bok!
Jag gillar verkligen Arne Dahls böcker. De är liksom lite att bita i. Inte den vanliga, lite enkla typen av deckare jag annars gillar så mycket.
Dessutom är den tjock. Vilket betyder att den räcker lite längre också, vilket är ett plus.
Ett flertal av den sk "A-gruppens" medlemmar återfinns i Viskleken, men de har här lite andra uppdrag än tidigare. Paul Hjelm basar över OpCop-gruppen, en operativ enhet inom Europol. Med i gruppen finns även välbekante Arto Söderstedt och det är kring honom allt börjar.
Det är härligt att få träffa Kerstin, Sara, Paul, Arto och Jorge igen - jag har saknat dem!

Rekommenderas!!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Tack för boktipset. Själv har jag precis läst ut Viveka Stens "i Natt är du död"
Nu hugger jag in på Buthler & Öhrlund "förlåt min vrede"
Kram och ha en trevlig lördagkväll!