torsdag 5 augusti 2010

Jo det var så att...

Med tanke på gårdagens spartanska middag, bör tilläggas att en hel, fet, stor, mumsig desiréebulle slank ned tillsammans med en balja kaffe framåt kvällen...
*rap*

(Ovan nämnda bulle betyder för mig en stor rund boll med vaniljgrädde inuti och kanel&socker utanpå. Som vanligt när det gäller efterrätter missar jag att fota dem!! Jag är för ivrig! Sockerberoende? Jag?!)

Nu ska jag lyssna lite på min senaste talbok "En nästan vanlig man" av Buthler & Öhrlund.
Boken är bra och Stefan Sauk läser bra, fast jag är inte riktigt säker på om jag gillar eller hatar att han läser på olika dialekter beroende på vem som pratar.
Stockholmska, skånska, lite norrköpingska.
Får lyssna lite till och bestämma mig.

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

En go'fika sitter ju aldrig fel! Inte en god bok heller :)
Kram

Susanne P sa...

Härligt att fika!
Och jag har en vecka kvar på semmestern så lite mer grillat och lite mer vin hinner nog slinka ner ;))
Kram