lördag 15 oktober 2011

Hennickehammar

Kära maken och jag har tänkt att ta en weekend på Hennickehammar här i höst.
Det ser så vackert ut på bilderna och jag kan tänka mig att maten är fantastisk!
(Något som jag uppskattar. Mat är livet!)
Efter att ha varit på eller själv haft födelsedagskalas sex helger i rad, känns det verkligen som att jag behöver mer att äta!!
Kanske borde vi boka ett riktigt renlevnadsställe nästa gång?? Skulle inte tro det.

Just nu ligger Chanel på golvet och dödar en räv.
Ja, det är ju en leksak (för hundar).
Men Chanel tror att hon är en hund, så som hon följer matte (eller husse) runt i huset om dagarna!Kanske är det specifikt för Maine coon?
Så här står det på "The Maine Club"s hemsida:
"Maine coonen är en lättlärd ras. Oftast går det enkelt att lära den små trix, apportera, sitta fint, rulla runt……ja de är lite hundlika faktiskt. En annan passion många Maine cooner har är vatten. Det plaskas och grävs i vattenskålar och ett bad är sällan ett bekymmer."

Nu ska jag gå och spola upp lite vatten i handfatet till Chanel. Att plaska och dricka där är det bästa hon vet!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: