onsdag 23 februari 2011

Hegemoni

Jag har lärt mig ett nytt ord.
Grattis till mig själv, det kommer jag säkert att använda jättemycket.

Andra ord jag kan slänga mig med är utvärderingsmodell, kontext, kvalitetsredovisning, SIQ, strukturkvalitet eller ECERS.
Riktigt bra och användbara ord känner jag.
(Eehhh?)

Annat jag har gjort är att simma 500 meter här om dagen.
Inomhus i bassäng som tur var, men det var tillräckligt kallt. *huttra*
500 meter är inte långt.
Kanske var det 5000 meter? Faktiskt kändes det lite så efteråt...

Solen gassar och snön ligger envist kvar i den tjugogradiga kylan. *huttra igen*
Men min snälla make har lovat att min söta bil ska få stå i garaget i natt, så den inte fryser.
Bra bra.

Nu väntar lite hårdplugga och i kväll "Sveriges mästerkock".
Helt ok onsdagsutsikter.
Hej hej.

2 kommentarer:

enligt O sa...

Hegemoni är ett fint ord att slänga sig med. Pluggar du på heltid?

Susanne P sa...

Nya ord är alltid roliga men jag var tvungen att slå upp det där ordet! ;)
Kram & ha en fin fredag!