söndag 15 april 2012

Vårtrött?

Jag är inte trött på våren, men trött är jag.
Sömnig.
Gäspar och står i dagarna i ända.
Lägger mig tidigt, men är trött ändå.
Inte särskilt kul faktiskt.
Tur att jag har en bra bok att pigga upp mig med:
"Till offer åt Molok" av Åsa Larsson.


Först gillade jag inte hennes inläsning. Lite norrländska och lite läspande.
Nu älskar jag den! "Sjiiitbra".

"Man skjuter en björn i byn Lainio. I björnmagen finner man en tumme från en människa. Några månader senare hittar man en kvinna mördad i sitt hem. Hon har blivit brutalt ihjälstucken med en grep."

Jag gilla Rebecka Martinsson, huvudpersonen. Om hon bara kunde fatta vilken karl hon ska välja! Får nog ta o ringa upp´na...

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Ja gör det! Ring och hjälp henne på traven ;)

Hört talas om vårtrötthet? Jag tror du lider av det!
/ Dr Carina