torsdag 16 april 2009

Surt & sött

Är sur just nu. Det trådlösa närverket funkar inte till min dator!
Funkar det till husets övriga datorer? Jadå! Funkar det till min. Nähä!
Så då kan jag se mig i stjärnorna efter att lägga ut alla mina coola bilder som jag har knåpat ihop under dagen. =(
Hoppas att det kommer igång snart!

Istället har jag ägnat mig åt att grädda våfflor till mitt fotbollslag enligt följande recept:

Vanliga svenska våfflor
  • 125 g smör eller margarin
  • 2 dl gräddmjölk*(helst gammaldags ekologisk mjölk)
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 dl iskallt vatten
Är så nöjd att smeten inte brände fast, som den gjorde förra gången jag försökte mig på att leka mattant och göra våfflor. Höll aldrig på att få rent järnet och lovade dyrt och heligt att aldrig mer göra våfflor på färdig mix! Det har jag hållit hittills. =)

Inga kommentarer: