lördag 30 april 2011

Dagens skörd och lite timjan

Mumsigt!
Melodikrysset gick ju som sagt strålande, fast jag var utan kaffebröd!! (Så gott som...)
Magen krävde sitt och det vara bara att ställa sig vid spisen. Det blev en härlig mango- och hallonpaj med lime och kokos. Den ska avnjutas med vaniljvisp till kvällen.


Muffins blev det också, i två olika varianter. En med kardemumma och en med Toblerone. *smaska*

Inte nog med det. Havreflarn med kokos och en smula lime blev det också!
Eftersom jag måste provsmaka, och provsmaka allt och ofta, så undrar jag nu hur jag ska orka med kvällens grillat med ett glas rött. Får väl ta en joggingtur (läs promenad!) innan...

Av någon underlig anledning köpte jag tre nya krukor med kryddväxter i på Blomsterlandet i veckan. (Solsting?)
Iaf tycker jag att det blev fint och katterna låter dem vara ifred!!
Måste ta och repa av lite rosmarin till kvällen grill!

Trevlig Valborg!

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Snygg kruka. Jag hittade en liknande på plantagen :)
Oj så mycket gott du bakat *snålvattnet rinner*
Ha en trevlig valborg!
Kram

enligt O sa...

Önskar att jag vore bra på att baka. pj funkar, möjligen muffins, men i övrigt är jag hopplös.