fredag 8 april 2011

Rubus idaeus

När vi ändå är inne på latin, så tar vi och använder det tjusiga namnet på hallon också.
Jag haver nämligen just lagat till en hallon- och mangopaj.
Eftersom smeten som låg ovanpå var så ruskigt god, med havregryn och kokos, slängde jag ihop en liten kakdeg också. =p
Nu doftar det underbart här i köket!

Om en liten stund ska självaste maten till att lagas också.
Kyckling, ytterfilé, mögelostsås (säg inget till kidsen om osten!) och lite goda rösti.
Blir nog en trevlig matkväll det här med!

I morgon tyckte maken att vi skulle gå på stan! Gå på stan!!
Jag tror inte att han mår bra...

Ha en mysig pysig fredagskväll!

2 kommentarer:

Susanne P sa...

Det lät som om det doftar ljuvligt hos dej!
Nja..att gå på stan gör jag bara om jag absolut måste. Och det var jag tvungen till igår! ;D
Kram & ha en fin helg!

♥ Carina ♥ sa...

Bara det inte är nåt allvarligt med din man *fniss*