måndag 23 november 2009

Vilken dag är du?

"Måndag är så mallig - först han är.
Tisdag kommer efter - sur och tvär."

Så har man klarat av malliga måndag och står inför sura tisdag.
Låter inte bra.
Morgondagen innebär ju utflykt till "Lilla Parken", så det får iaf inte regna och vara surt!
Får packa ner extra gott fika, hur nu det ska gå till när vi inte ska ha med oss sötsaker...
En kaka mellan smörgåsarna?
Nutella kanske?!
Honung
Jordnötssmör
"Dregel, dregel"
Fast jag gillar inget av det och speciellt inte på macka!

Luciaträningen har kommit igång på jobbet.
Känns lite märkligt att teckna fram "Sankta Lucia". Blir liksom inte samma stuns!
Som tur är, ska vi först teckna och sedan sjunga sången.

Ha en tokig tisdag!


(Bild nll.se)

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Tittar in en snabbis för att önska dej en bra dag!
Kram
Susanne P

Camilla sa...

Jag ska vara tokig denna tisdag.
Jag lovar!
Jag ska baka hela dagen...tokigt va?
Ha det bra och kram på dig!

Lilla O sa...

Just nu känner jag mig mest som fredag som är 90 år. Trött, trött, trött. Idag är det i alla fall nästan ljust ute.

Camilla sa...

Men ack sån tur att det finns teckenspråk.
Ha det bra och kram på dig!