tisdag 1 september 2009

Sinne för lokaler

Det där med lokalsinne.
Det är inte så konstigt att jag går vilse på stora-galleriet-kosta-mycket-pengar och min man hittar till minsta plats även på Kreta.
Det är inte konstigt.
Redan de gamla grekerna...
Nej, jag menar: redan på stenåldern var det så.
Kvinnan skulle stanna hemma i sin håla och hålla redan på ungar, eld och se upp för rovdjur.
Mannen gick ut på jakt.
Han var tvungen att kunna hitta hem, även utan gps.
Så är det.
Nedärvda färdigheter.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Ja,det är nog inte meningen att vi kvinnor ska ut i den stora,vilda världen.
Min "Gubbe" förstår inte varför jag har sådant dåligt lokalsinne.
Men jag är glad, jag hittar till jobbet och hem igen.
Vad mer kan han begära :)
Ha en bra dag.
Kram.
/Camilla.

♥ Carina ♥ sa...

Nu blir jag lite fundersam vad gäller mitt ursprung??? Jag har nämligen bra lokalsinne...hmmm...

Maud sa...

Ja du Carina, det tål att fundera på...
Bra lokalsinne.
Har du svårt att göra många saker samtidigt också?
Rakar hakan varje morgon?
Då börjar det verka misstänkt.
Du kanske är släkt med Caster Semenya...?
=)
Kramiz Maud