torsdag 10 september 2009

Trattkantarell - Cantharellus tubaeformis



5 kommentarer:

Susanne P sa...

Oj, har de kommit redan???!!! Måste genast ut och spana in "mina domäner"
De gula har jag plockat mycket av i år men trattisarna har jag inte börjat med än; var sak har sin tid...
(hittade hit via syrran;Camillas blogg)
kram
Susanne P

Susanne P sa...

Ja, du förstår hur jag hade de under vår uppväxt.....
Nu måste man bara vara ute i skogen (och plocka svamp!!!) och få lugn och ro i själen! Det tar tid att återhämta sig från detta!
Kram
Susanne (Camillas syster)

Mindi sa...

Åh gissa hur avundsjuk jag blir nu... vi som hade fulla frysen. Men kolla i min blogg vad som hände i dag.... :(

Kramis
M I N D I

Lilla O sa...

Nu säger jag det som barnen säger till mig att inte säga: Jäklar! Hittar man så många tycker till och med jag att det är kul att plocka svamp!

Marie sa...

Åh jag vill också plocka svamp.
Men jag har ingen aning om var jag ska leta. Har aldrig varit iväg på svampplockning i skogen jag har bara plocka på Ica... ;-)

Kram