torsdag 29 april 2010

Sex laxar..

..i en pastasås, blev det till middag i dag.
Riktigt gott!
Fast det blev nog för mycket vitlök är jag rädd.
Stackars mina arbetskamrater i morgon...

"Vitlök innehåller en massa nyttigheter. Det mest aktiva ämnet är det antibakteriella ämnet allicin.
Naturligtvis skyddar den mot förkylning och vampyrer också. Mycket viktigt i dessa dagar!" (Info Mauds bravader)

Vi är också begåvade med en särdeles puckad katt.
Ja, han har iaf svårt att bestämma sig!
Ute? Inne? Inne? Eller kanske ute?!
*Grrrrrr*
Han jamar och hänger i dörrhandtaget eller så sitter han på fönsterblecket och jamar såååå hjärtskärande.
*Sucka*
Visst är det underbart med katter!
(Ja, det är det. Älskar dem alla.)

Kidsen har 29 arbetsdagar kvar i skolan, jag har 38 arbetsdagar kvar till den hägrande semestern!
Känns helt okej.

Nu vankas det kaffe.
Kram och hej!

2 kommentarer:

Susanne P sa...

Vitlök är ju så gott fast inte dagen därpå... ;)
Kram

Agneta sa...

Undrar hur många arbetsdagar jag har kvar? Ska nog roa mig på jobbet i morgon, med att räkna efter och sen räkna ner!