söndag 5 september 2010

Göteberg tur och retur

Familjen har gästat Sveriges framsida under helgen.
Vi har nämligen varit på Liseberg!
Jag är så stolt över mig själv, eftersom jag åkte fyra karuseller!!

1. Sagoslottet
Jag började ganska så försiktigt med Sagoslottet.
Det gick bra, men det var lite läskigt när man skulle upp till andra våningen.



2. Jukebox
Jag höjde sedan ribban och åkte den snurriga bilkarusellen.
Det gick bra, men jag var skakig i benen efteråt.


3. Kållorado
Den tredje resan gick med Kållorado. En blöt, guppig resa var det!
Men utan skakiga ben efter!


4. Pariserhjulet
Min dag på Liseberg avslutades med Pariserhjulet.
Mycket stolt konstaterade jag att jag endast mått lite illa och varken tänk svimma eller bli hysterisk under färden.
Gött!

(Att barnen åkte alla, och jag menar ALLA de farligaste och läskigaste karusellerna skriver jag inget om idag. Man vill ju behålla lite av sin stolthet ett tag till.)

6 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Bra gjort! Det låter helt i stil med vad jag självl skulle klara av!

enligt O sa...

Balder då?! Göteborg har visat sig från sin bästa sida i helgen, men vi har snorat bort den.

Susanne P sa...

Du är lite galen du!! ;)
Jag skulle inte klara av att åka dessa!!!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Göööör bra!! :)
Kållorado är det ungefär som floomride?

Camilla sa...

Du åkte i alla fall något.
Det är mer än vad jag gjorde på gröna lund.
Ha det bäst!
Kram!

Cina sa...

Jag åkte Balder häromåret. BARA för att jag var så himla arg på Älsklingen och inte tänkte helt klart. Jag var INTE arg efteråt. Bara helt stum av skräck!