onsdag 29 september 2010

Same but different?

Jag var hos sjukgymnasten här om dagen.
Han böjde och vred, klämde och tryckte.
Inget fel här inte. Böjbar i åtminstone 180 grader.
Inga stelheter.
Bra bra.
Bara ett litet aber:
"Du är klen i de under muskellagren i axlarna"!
Va?! Hör på den va!
"Så säger inte du till mig", sa jag. "Du säger inte att jag är klen!", upprepade jag och hötte med näven.
Raskt ändrade han sitt uttalande till:
"Du har en STOOOR utvecklingspotential i dina muskler".
Det lät mycket bättre, eller hur? ;)
Nu står jag och drar i det förbenade gummibandet 3x10, 2 gånger om dagen.
Orka!

3 kommentarer:

Agneta sa...

Det skulle jag nog också behöva tror jag.

Camilla sa...

Hahaha....det är bara att jobba på ;)
Ha en toppen torsdag!
Kram!

Susanne P sa...

Ha, ha, ha!!!
Det är olika hur man säger samma sak! :D
Kram