torsdag 20 januari 2011

Att äta semla eller inte?

Har jobbat järnet med min reflektion till skolan.
"Att bedöma värde och nytta", heter den.
Det handlar om att utvärdera i förskolan.
Men nu är jag klar!!
Dax att börja snegla på nästa uppgift...
Fast först är jag väl ändå värd en paus?
En stor fet semla skulle sitta fint innanför västen!

Chanel ligger och slöar i fåtöljen, Lina ligger på elementet, Ceasar är ute och fryser om tassarna, maken kollar på skidskytte, ena tvillingen ligger med migrän (stackare!!), andra tvillingen pluggar och resten av familjen är i skolan.
Ganska lugnt på fronten alltså.

Hur var det nu med den där semlan?
Har bestämt för mig att maken köpte TVÅ stycken nyss och eftersom han inte äter semla (tokiga karl) måste det finnas en kvar...
Nu ska jag ut på semmeljakt...

Wish me luck!

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Åh, vad jag blev sugen på en semla nu helt plötsligt! Jag är hungrig, en västerbottenost paj står i ugnen, men en semla skulle sitta fint efteråt :)
Kram

Monkan sa...

Vad GOTT med semlor !
Har sneglat många gånger på affären men stålsatt mig att inte starta upp för tidigt....
men nog är det lockande
ha en fin helg
kram monika

Camilla sa...

Hahahaha...
Vilken tur du har.
Då får du TVÅ!
Kram på dig!

bokhyllan sa...

Semlor, mummms! God jaktlycka!
Önskar dig en glad lördag. Kram.