onsdag 2 februari 2011

Jag har blivit med tofflor!

När man går fel, kan man köpa ett par tofflor.

Hade varit en sväng på stan (= Kumla).
Kände att jag behövde ha med mig en aldrig så liten kaka hem från Sveas konditori.
Travar glad i hågen fram till dörren, öppnar med kraft och står öga mot öga med 15 byggnadsarbetare....
Ups!!
"Sveas stängt för renovering"
Varför såg jag ingen sådan skylt?
Pinsamt!
Snabbt som ögat stänger jag dörren. Låtsas att jag gått fel.
Går snabbt in i dörren bredvid. Där ligger en skoaffär.
Varför inte köpa ett par tofflor?
Varför inte gå förbi dörren till Sveas med påsen VÄL SYNLIGT?
Så gick det till när jag blev med tofflor.
Jättesköna.
Men ändå...

3 kommentarer:

Ann sa...

Hehe... det var så du blev med tofflor. Känner igen mig där, pinsamt när man blir så där tankspridd.

Susanne P sa...

Hahaha! Vad snopet! ;)
kram

cecce sa...

Inget ont som inte har något gott med sig:-)
Tofflor är dessutom "nyttigare" än kakor:-)

Önskar dej en riktigt skön kväll:-)

Kramar