lördag 9 maj 2009

Lördagsgodis

Tror jag ska döpa om min blogg till Mauds matblogg eller nått liknande, kanske Maud mumsar?
För nu har här ätits smörgåstårta och Wilmatårta från i går dessutom har jag köpte en underbar skapelse från Frödinge: mintchokladtårta med nötter. Mums!!
Jag äter och njuter.



Till kvällen blir det favoritchipsen:

Maken är ute på galej med kompisar, ungarna är bortlånade och jag är solokvist!!
Har legat på soffan och läst bok, sovit och läst igen. Visst ja, jag har ätit lite emellanåt. =)

Men nu närmar jag mig 40 (år, inte kilo) så det är nog dax att ta sitt ansvar och sluta mulla i sig allt för hejdlöst. Läste just att efter 40 flyttar sig fettet från bra ställen till mindre bra ställen på kroppen... Hm...

4 kommentarer:

Marie sa...

Men den här bloggen är inte bra att läsa, eller rättare sagt kolla på bilderna. Blir otroligt gotta sugen när man ser alla smaskiga godsaker... ;-)
Måste tänka på figuren nu när beach 2009 närmar sig.

Monkan sa...

Åh shit är det också din tur snart att bestiga det ljuvliga 40-års berget. Kanske du hinner före mig ???
gud vad mycket gott smask du lagt in, magen knorrar....
Från imorgon måndag börjar mitt nya liv...ha ha, som många gånger förr, men nu BLIR det inte mer godis och fikabröd som jag är besatt av....
ha en fin söndag
kram monika

Maud sa...

Nästa gång blir det hemska bilder på sallad,kokt fisk och groddar! *smile*
Maud

Monkan sa...

Jamen det ska ju jag också, alltså fylla framåt hösten !!! blir spännande med groddar och sallad, yuik.....