lördag 9 maj 2009

Melodikrysset!

Lördag!!
I like!
Dax för melodikrysset.
Här kommer min förslag på dagens kryss:

Vågrätt:
1. Fågelhandlaren (Operett av Carl Zeller)
6. Ringa ("Jag ringer på fredag", låt med Sven Ingvars)
7. Bette (Bette Midler)
9. Rolf (Rolf Lassgård?)
11. Sin ("Mamma, är lik sin mamma")
13. Nine (Titeln på en känd amerikansk musikal av Maury Yeston)

Lodrätt:
1. Farfarssången (ur Fågelhandlaren)
2. Gunilla (Backman)
3. Loa (Falkman)
4. Andersson (Jessica, fd medlem i "Fame")
5. Dra ("Dra, dra min gamla oxe" Oxdragarsång av Evert taube)
8. Ton ("16 tons", Ernie Ford)
10. Miss (Miss Marple)
12. One (?)



(Bild från Sveriges radio)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för hjälpen!
:-)

Marie sa...

Ser att även du fick till melodikrysset.
Tänk vad duktiga vi är. ;-)

Lilla O sa...

Tänk när ungarna är så stora att vi kan lyssna ostört på radio igen, då ska jag lösa melodikrysset igen. Tills vidare hjälper jag svärfar när han går bet...

Marie sa...

One chance heter musikalen enligt säkra källor. ;-)
Och du hörde helt rätt det var Rolf Lassgård som sjöng.
Ha en underbar dag i vårsolen!