tisdag 19 maj 2009

Trolleri

I morgon går den stora vårutflykten av stapeln.
Barn, fröknar, syskon, mormödrar och föräldrar i en salig röra.
Korvgrillning, fika och trollpromenad.
Hoppas vädrets makter står oss bi...
Jag vet, "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".
Men nog är det bra mycket härligare med strålande sol än sur rök från våt ved!

Själv har jag åtagit mig att vara troll. Inga problem, sa maken och blivande svärsonen.
Jag provgick min mundering och dom undrade när jag skulle klä ut mig. *suck*
=)

Förhoppningsvis kommer foto under kvällen i morgon.
Nu vankas kaffe!! Och kanske en tårtbit? Det är ju trots allt tisdag. =)

2 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Haj
ad konstigt att det blev fel adress. Men jag har kollat i lsitan jag hade i högerspalten och där var det inte fel. Jag har ju gått till din blogg varje vecka och tittat..
Har rättat till det nu i alla fall.

Viveka

Monkan sa...

Du måste ha sett ut som lilla skogsmulle kanske ? Har för mig att jag var med i nån mulleskola när jag var liten. Kollikock eller vad han sa :) Kul !
kram