lördag 29 augusti 2009

Grönt är skönt!


Jag har inte gröna fingrar. Inte ens ljusgröna.
Hemma har vi just nu två (halvt)levande krukväxter.
Ni ser en av dem på bild bredvid.
Ser ut att må bra!
Nu är det ju så att växter är bra för luften i ett hus. Renar och bildar härligt, nytt syre.

"I ett rum med växter blir inomhusklimatet bättre. Luftfuktigheten blir högre och luften känns mer behaglig att andas.
Den ökade luftfuktigheten är bra för slemhinnorna. Fukten från växterna gör också att den statiska elektriciteten minskar. Därför är det bra att ha gröna växter invid datorn på skrivbordet.
"

Därför måste jag nu åka till stort-köpcentrum (nu mer stor-galleria) och inhandla dylika tingestar!
Kanske en gräskalmus kan passa?

















Gräskalmus

3 kommentarer:

Susanne P sa...

Ja, visst är det härligt med växter bara de överlever...
Själv har jag placerat ut nästan alla mina växter så nu återstår det bara att se om de överlevt den regniga sommaren så de kan flytta in nu när det börjar bli höst!
Ha en trevlig helg!
Susanne

Camilla sa...

Jag tycker den såg mer ut som "halvdöd" :)
Vore en bra ide att skaffa nya :)
Köp fredskallor. Dom kan man inte ta död på.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram.
/Camilla.

Livet på Citronodlingen sa...

Hej!
Nu har vi dragit vinnaren i tävlingen om halsbandet från pysselgrottan.
Kolla om du har vunnit!