tisdag 21 december 2010

Galen och törstig

Jullov!
Här hur härligt ordet klingar och hur ljuvligt fint det ligger i munnen.
JULLOV
Nu har det börjat.
Det började bra också.
Med en bil som var galen.
Förmodligen lika ivrig som jag att komma hem, för den gasade hysterisk hela vägen alldeles på egen hand.
Som tur var klarade vi oss hem med gemensamma krafter, trots att den fullkomligt slukade bensin (3 liter milen stod det på mätaren).
Hå hå ja ja.
Galen och törstig.
Som jag.
Fast jag vill ha julmust.

Nu väntar hämtmat, en varm dusch, lite TV och bädden!

3 kommentarer:

Susanne P sa...

Så skönt att komma hem till hemmets lugna vrå!
Och nu stundar det lite ledighet!
Kram

Agneta sa...

Jullov är härligt! Jag är tyvärr inte helledig, men jag har ju mina onsdagar då jag är ledig och så har jag tagit två måndagar också. Får gå det med!

(som ordverifiering fick jag 'bilat'!)

Camilla sa...

Jullov?
Ja...i alla fall i från bloggen ;)
God jul!
Kram!