fredag 31 december 2010

Ett nytt år

Så var det dax igen. Att fira ut det gamla året och fira in det nya.
Tvåtusenelva
Tjugohundraelva
2011

Jag ska stå för desserten i år.
Det blev en cheesecake med ingefärshallon.
Det låter gott. Det smakade också gott igår när jag råkade provsmaka smeten. =)
Det ser dessutom god och vacker ut.
Ingefärshallon verkar vara inne i år. Är det så, eller ligger jag bara efter? *S*

Äldsta dotterna ska också vara med på ett hörn gällande desserten.
Hon vill göra mintpäron.
Ni vet det gamla beprövade desserten med inlagda päron och en After eight på toppen.
Barnen kommer säkert att älska den!

Här och nu väntar en kopp kaffe och en av kakorna som jag fick i julklapp!
Mina ungar vet vad mamma vill ha! =)
(Fick även lyxiga chokladpraliner och presentkort på Sveas bageri!!)

(Bild ICA Buffé)

2 kommentarer:

cecce sa...

Hoppas tårtan blev god och att du fått en bra start på det nya året!

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Desseren var säkert jättegod!
Kram och god fortsättning!