onsdag 1 december 2010

Tomtar på loftet eller änglar i garderoben?

I dag är det så kallt att näsan fryser igen!
Inte bra typ.
Katten Ceasar har efter några vändor ut och in, äntligen kommit fram till
att det är bäst att hålla sig inne en sådan här dag.
Just nu sitter han här och tigger köttfärs.

Själv funderar jag på att packa upp fler av mina änglar.
Min gigantiska samling, som inte känns så stor efter att jag lyssnat på radio i morse och hörde om damen med 1400 tomar!!
Tänka sig: ett tusen fyra hundra tomtar.
(Och nej, hon hade dem inte på loftet.)

Slänger in en bild på en tjockis-ängel.
Den fick jag av dotter L 2009.

Ha en ovanligt trevlig onsdagskväll!

4 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Ja, jag håller med katten. Såna här dagar håller man sig helst inomhus!

Änglar kan man väl inte få för mycket av, eller?

cecce sa...

Vilken söt liten ängel!
Vilka trevliga saker att samla på!
Här i söder är det också svinkallt. Brrr!

Kramar

bokhyllan sa...

Här är det också kallt. Brrrr.
Söt liten ängel.
Kram.

Camilla sa...

Herre Gud!
Tänk dig att ställa fram alla tomtar.
Och det värsta....stoppa undan dom igen.
Nä...det räcker med några få tomtar.
Det blir jul ändå :)
Kram på dig!