onsdag 30 mars 2011

Släktkalas?

I dag lagade jag kycklinggryta med basilika och dijonsenap.
Den blev inte god.
På fredag ska det bli indiskt.
Inspirerad av Sveriges mästerkock? Jag?!
Ok, jag erkänner.
De lagade mumsig chicken curry och jag dreglar fortfarande!
(Om ni undrar över grytan, så ska jag spara den till min svåger. Vi ses nog till påsk.
Om jag inte åker till Blåkulla, vill säga.)

Vad mer här hänt?
Jo, först hade vi bara en mystik figur i heltäckande dräkt här hemma. (Nej, det var ingen burka-donna, utan en one-piece-donna.)
Nu har vi fem!! De har förökat sig!
OMG...
Väldigt snyggt och bekvämt. Not!

Nu ska jag ta kväll, i min alldeles omoderna two-piece!

1 kommentar:

Speja sa...

Kikar också på det mesta av matlagningsprogram - trots att jag i det närmaste avskyr att tillämpa det i praktiken. Ska dra till med en skaldjursgryta ikväll. Om det ska rynkas på näsan så kan det lika gärna göras med besked.
Ha en fin helg.