måndag 6 juni 2011

Gå i kloster!

I dag tog vi oss en liten utflykt till Riseberga kloster. Så fint och härligt grönt bland ruinerna.
De stackars nunnorna hade det nog inte lika mysigt, då de varken fick tala med varandra eller värma upp sitt stenhus till kloster! Burr!!

En del av ruinen som fortfarande finns kvar.

Enligt de som vet så brann klostret ned efter ett blixtnedslag. Hur nu stenhus kan brinna så bra..


Grönt är skönt!

Nu väntar kaffetåren efter den hemlagade pizzan. Solen har gått i moln och snart tror jag det kommer regn. Bäst att hämta in tvätten också.
Trevlig nationaldag!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Intressant utflykt ni gjort.
Usch vad jobbigt att inte få tala OCH frysa! Stackars nunnor....
Här skiner solen fortfarande och tvätten som jag har ute är nog snart torr. Så skönt det är att kunna hänga tvätten ute :)
Ha en fortsatt bra dag!
Kram

Ps: Jag tänkte häromdagen på dig. Jag tror att det är snart två år sedan du ramlade in på min blogg. Om jag inte minns fel så var du den förste besökaren som kommenterade som jag inte "kände" :)