fredag 17 juni 2011

Varför?

Varför är vår katt Ceasar så knäpp?
Varför har han minne som en guldfisk?
Varför hoppar han på dörrhandtaget hundra gånger om dagen?
Varför blir jag galen på denna katt?
Varför är han ändå den bästa Ceasar som finns?

Just nu puttrar (steker hysteriskt?) färskpotatis och vitlök i pannan. Ska bli spännande att känna hur det smakar. I ugnen gurglar lite filé och annat godis.
I glaset lite rött.
Ja, en helt vanlig, skön Svensson-kväll har vi här i Kumla!

Ute har det nyss varit blixt och dunder, men det verkar ha lugnat ner sig.
Skönt det, för jag vill nog sjunka ned i soffan en sväng framåt kvällen och slå ett öga på dumburken!

Semestern närmar sig med stormsteg. Innan dess ska 5 (FEM!) tjänster tillsättas på min lilla förskola. Leta, leta, intervjua och hoppas på det bästa...
Vi startar med tre stycken på måndag! Ska bli riktigt kul att testa om de kan teckenspråk! *fniss*

Nu pinglar det i klockan, så jag önskar DIG en trevlig fredagskväll!

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Det låter som en helt underbar fredag kväll ni har framför er :)
Själv ska jag snart iväg på jobbet. Två nätter kvar innan jag ropar yipiiee!!
Ha en fin helg vännen!