onsdag 27 oktober 2010

65+?


I dag är jag hemma och leker pensionär.
Jag matar fåglarna.
Ja, egentligen fyllde vi på maten igår, så i dag kan jag ägna mig åt att stå vid fönstret och kolla på alla pippisar som kommer och käkar:
talgoxe, gråsparv, entita, pilfink, nötväcka, skata, gulsparv och domherre!

Titan är söt och domherren vacker och fet!
Jag tror Ceasar gillar domherren bäst... Tänk att få sätta tänderna i den!

Nä, nu tar jag mig en kaffetår till och kanske en pepparkaka.
Det är ju snart jul.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Jag är så sugen på pepparkakor just idag! Men jag får hålla tillgodo med choklad.

Camilla sa...

Låter som en bra dag!
Kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Ganska skönt att leka pensionär va?
Fina bilder :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Konstigt att man nästan bara äter pepparkakor till jul. Men visst kan jag köpa en burk annars oxå :))
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramar

Susanne P sa...

Vi har frossat i pepparkakor och skumtomtar ikväll...nästan lite för mycket! ;)
Kram

cecce sa...

Hm...att vara pensionär är nog inte så dumt:-)
Tänk att få vara hemma och bra ta det lugnt!

Kramar

Carina Sjölund sa...

Önskar dig en trevlig helg!
Kramar

2BarnsMamman sa...

Nu påminde du mig om att det är dags att fylla på fågelbordet. Tack för det!

Anonym sa...

+65, din ålder men icke min !!!!

//MG