söndag 3 oktober 2010

Idol, mat och annat viktigt


Äntligen är den långa startsträckan över och Idol kan börja på riktigt!
Det glädjer mig.
Dock har jag inte riktigt fastnat för någon favorit ännu.
Jag gillar både Sassa, Jay, Olle och Geir.
(Syrran och jag snackade om årets "hatobjek" istället och det hade vi hittat ett båda två.
Dock olika och vilka det var talar vi tyst om.)

Helgen har gått i matens tecken (vilka helger gör inte det?).
I lördags lagade jag ett recept från "Halv åtta hos mig":
Hereford tournedos med potatisbollar. Fast hos oss blev det kyckling istället för kött, vilket funkade kanon.

Receptet finns som vanligt på recept.nu

Hann inte ta något foto på maten, den försvann fortare än kvickt.
Istället visar jag här vårt snygga fruktfat.
Fick nyss idén från "Leila bakar". Tack för det!


Ha en bra vecka!

7 kommentarer:

Susanne P sa...

Det gäller att vara kvick med kameran när man ska fota god mat...den tar ju slut i ett nafs! Och en tom talrik är ju inget vidare att visa! ;)
Ha, ha! Jag skrattar åt lördagens inlägg! Hi, hi, hi!!
Kram

Carina Sjölund sa...

Kikar in hos dig och önskar
dig en fortsatt bra Söndagskväll :))

enligt O sa...

Olle! Klart man måste hålla på Olle. Sedan är Alice makens elev, så hon får en tumme också.

Anonym sa...

Delar edert intresse för televisionens utmärkta program "Idol". Vill dock med emfas lyfta fram egna favoriter som Snoddas, Karl-Gerhard, Lasse Lönndahl samt Ulla Sjöblom. Mot dessa maestro´s står sig edra "idoler" slätt

//Docent G

Unknown sa...

Vilket fint fruktfat! :-)
Och nu blev jag ju nyfiken...vem ditt hatobjekt i Idol är? ;-)

Kram Helena

Camilla sa...

Jag tror att jag hejar på Jay.
Fast jag måste nog höra dom en gång till innan jag bestämmer mig. :)
Ha det bäst!
Kram!

Agneta sa...

Jag har inte sett ett enda Idol-avsnitt den här omgången, jag som alltid brukar älska att se själva uttagningarna. Men jag har tröttnat.... Är inte sugen på att se någonting på tv just nu. Tråkig jag är....