tisdag 16 november 2010

Felis silvestris catus

Den här bilden blev lite bättre, när damen behagade sträcka ut benen ordentligt.
Men svansföringen?!
Det blir aldrig någon fotomodell av henne!

Vackra orange (oranga? orangea?) rosor som barnen köpte till käre far i söndags.
De doftar underbart!

Annars är jag glad över resultatet senast i Idol.
Jag njuter av kaffe (och nått gott) varje dag.
Jag gläds år kidsen och att de har det bra (så bra att de själva inte förstår det ibland).
Huttrar och gnäller över kylan.
Ett helt vanligt svenssonliv med andra ord.
Nu blir det "Halv åtta hos mig"!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Härliga rosor! Jättevackra.

enligt O sa...

Hade orangea (?) blommor i min brudbukett och blir helt nostalgisk! Fin katt också, jag skulle behöva en som käkade upp alla möss här hemma.

Monkan sa...

vilken härlig misse ! Tro sjutton det att hon inte vill "posa" där uppe under taket, jag skulle skrika tror ja...
ha en fin da
kram Monika

bokhyllan sa...

Fina rosor!
"Halv åtta hos mig" är favoritprogrammet. =)