torsdag 18 november 2010

Det är dax nu!

För glögg alltså.
G*L*Ö*G*G

Ge El Ö Ge Ge

Jag gillar glögg.
Men det ska vara vinglögg!
Den blaskiga, slaskiga, sliskiga saftglöggen som finns i mataffären är ju blaha blaha.
*Tvi*
Och det ska vara skållad mandel till!
Russin göre sig icke besvär.

Jag har ännu inte hunnit inhandla den ädla drycken från systemet, kanske maken kan göra det i morgon när jag ombesiktar bilen? (Det var ju den där bagatellen med vänstra handbromsen de promp ska kolla på.)

Nu lite allmänbildning:
Ordet glögg kommer av det äldre ordet glödg, bildat av verbet glödga 'värma upp'.

Känner ni doften??

3 kommentarer:

Camilla sa...

Mums!
Ja...jag känner doften och jag känner smaken.
Tackar!
Ha nu en toppen fredag!
Kram!

2BarnsMamman sa...

Mmm, det gör jag. Det står en flaska kvar hemma från förra året. Kanske dags att "korka upp" den i helgen!

bokhyllan sa...

Glögg = Gott =)